Seria "Krucha Natura" została stworzona w ramach projektu współfinansowanego z Artystycznego Stypendium Miasta Łodzi w roku 2022 Prace wystawiane podczas Akademii Mistrzów (III) Kreacja artystyczna jako element procesu tworzenia. BIO – KREACJA i Akademickim Centrum Designu w Łodzi.
Seria rzeźb porcelanowych inspirowanych ukształtowaniem geologicznym wybranych miejsc na terenie Polski.
Ich wyjątkowy charakter wynika ze specyficznego mikroklimatu i delikatnej homeostazy pomiędzy naturą nieożywioną a ożywioną tego obszaru. Wybór tych regionów jest subiektywny i podyktowany emocjami towarzyszącymi odczuwaniu nieustających zmian zachodzących w naturze.
Praca poprzez formę i tworzywo (porcelanę) przedstawia symbolicznie wartość i jednocześnie kruchość naturalnej struktury tych miejsc. Rzeźby tworzone za pośrednictwem form drukowanych w 3D odzwierciedlają użyte narzędzie, zachowując widoczne warstwy niczym poziomice geograficzne, podkreślając niepowtarzalny kształt, niczym linie papilarne człowieka.
Ich wyjątkowy charakter wynika ze specyficznego mikroklimatu i delikatnej homeostazy pomiędzy naturą nieożywioną a ożywioną tego obszaru. Wybór tych regionów jest subiektywny i podyktowany emocjami towarzyszącymi odczuwaniu nieustających zmian zachodzących w naturze.
Praca poprzez formę i tworzywo (porcelanę) przedstawia symbolicznie wartość i jednocześnie kruchość naturalnej struktury tych miejsc. Rzeźby tworzone za pośrednictwem form drukowanych w 3D odzwierciedlają użyte narzędzie, zachowując widoczne warstwy niczym poziomice geograficzne, podkreślając niepowtarzalny kształt, niczym linie papilarne człowieka.
“Krucha Natura” Bieszczady - Tarnica
wymiar 36/7cm
wymiar 36/7cm
“Krucha Natura” Beskid Żywiecki - Babia góra
-wymiar17/17cm
-wymiar17/17cm
“Krucha Natura” Tatry - Dolina Pięciu Stawów
-wymiar 33/28cm
-wymiar 33/28cm
“Krucha Natura” Gorce
-wymiar 21/10cm
-wymiar 21/10cm
“Krucha Natura” Tatry - Hala Gąsiennicowa
-wymiar 23/12cm
-wymiar 23/12cm
Rzeźby obrazują powierzchnię jezior, gór i innych naturalnych elementów krajobrazu, których osoby niewidome nie mogą doświadczać w warstwie wizualnej. Tutaj rozpoczyna się zjawisko interakcji dzieła z odbiorcą za pośrednictwem dotyku. Rzeźby są jedynie delikatnie szkliwione a ich ukryty przekaz wiąże się z eksploatacją ich przez ludzi. Poprzez dotyk materiał będzie się brudził i niszczał - jest to nawiązanie do procesu, który zachodzi w naturze. Zmiany w środowisku powstają wolno i możemy zaobserować skutki naszego wpływu na homeostazę danego regionu dopiero gdy dochodzi do nieodwracalnej degradacji. Rzeźba podlegają analogicznemu procesowi niszczejąc z każdym dotykiem, krusząc się, na skutek eksploracyjnych działań odbiorców.
Tutaj film promujący pierwszą wystawę z drobnymi animacjami jakie robiłam w trakcie realizacji projektu.